- Katılım
- 26 Ara 2016
- Mesajlar
- 1,067
- Tepkime puanı
- 2,071
- Puanları
- 0
- Cinsiyet
- Kadın
[FONT=&]0-3 YAŞLAR
[/FONT][FONT=&] Dil[/FONT]
[/FONT][FONT=&] Dil[/FONT]
- Yeni doğanın ilk çıkardığı sesler ağlamadır ve yaklaşık 2 ay boyunca ağlama dışında pek ses çıkarmazlar.
- Bebek, 2 aydan sonra agulama denilen ( ‘ooo’, ‘aaah’ gibi) bir takım sesler çıkarmaya başlarlar, 4 aydan sonra çevrelerinde duydukları sesleri çıkarmaya çalışırlar.
- 4-8 ay arasında hecelemeye, yani bir ünlü ile bir ünsüzü birleştirmeye (‘ba’, ‘ma’, ‘de’ gibi sesler), 8.aydan itibaren ise hece tekrarları (‘baba’, ‘mama’) yapmaya başlar.
- 8-12 aylar arasında ilk anlamlı kelimelerini (nesne ile kelime arasında bağlantı kurarak) söylüyorlar.
- Bir yaşından itibaren tek tek kelimelerle konuşmaya başlar, basit yönergelere uyabilir. Fakat bir yaş civarında bebek enerjisini yürümeye verdiği için dil gelişimi, bebek yürüyene kadar yavaş gidiyor.
- Bir buçuk yaşından itibaren iki kelimelik cümleler kurmaya, basit cümlelerle isteklerini söylemeye başlar.
- İki-üç yaş arasında sorular sormaya ve basit sorulara cevap verir. Konuşması anlaşılır olmaya başlar. Sorulunca ismini söyler.
[FONT=&]3-4 YAŞLAR
[/FONT][FONT=&]Dil[/FONT]
[/FONT][FONT=&]Dil[/FONT]
- Dil kullanımında yaşıtlarından farklı olabilir, eğer kabul görüyorsa daha akıcı konuşur.
- Soyut ve fonksiyonel kelimeler kullanır.
- Kelime dağarcığı hızla artar, konuşmaktan hoşlanır, kendi ismini söyleyebilir.
- Daha uzun ve güzel cümleler kurmaya başlar; 4-6 sözcükten oluşan cümleler kurabilir.
- Duygularını açıklamak için sözcükleri kullanmaya başlar.
- Sesler ve kelimeler sık sık tekrar edilir.
[FONT=&]5-7 YAŞLAR
[/FONT][FONT=&]Dil[/FONT]
[/FONT][FONT=&]Dil[/FONT]
- Sözcükler ve resimlerin gerçek objeleri temsil ettiğini öğrenir.
- Bugün ve geçmiş olaylarla ilgili hikayelere ilgi gösterir.
- Kelime hazinesindeki somut kelimelerin sayısı daha fazladır. Örneğin, aktiviteleri ve objeleri temsil eden kelimeleri bilir.
- Anlama kabiliyeti, konuşma kabiliyetine nazaran daha gelişmiştir.
- Kelimeleri sert bir şekilde ifade edebilir.
- Yetişkinler, iletişimi önleyen ve hatırlamayı gerektiren konularda onların dili kullanma zorluklarının farkındadırlar.
- Benzerlikleri ve zıtlıkları kelimelerle ifade edebilirler.