"Dil Öğrenme Yeteneği" denen bir şey gerçekten var mı?

SuMBuL

Tam güldüğün yerde başlar şiirler... Yang❤️
Moderator
Katılım
4 Ara 2020
Mesajlar
2,331
Tepkime puanı
4,612
Puanları
113
Konum
...
Cinsiyet
Kadın
s18601h8a0e9d74f6b58b46c7a38c60cc44eb5f946306e9_.jpg


Yabancı dil öğrenmede başarısız olunduğunda çıkılan sonuç genelde şudur:
İnsanda dil öğrenme yeteneği olacak!

Günümüz itibariyle 2. sınıftan itibaren devlet okullarında İngilizce eğitimi almaya başlayıp, gün sonunda 3 kelimeyi bir araya getirip cümle kuramayan bir toplumun üyeleri olarak bugün dil öğrenme yeteneği diye bir şey olup olmadığına değineceğiz.
grammar-mistakes.jpg

Past perfect nasıl oluyodu yaa?

Bu gibi durumlarda öğrenciler de aileleri de şu bilindik cümlenin arkasında kendilerini rahatlamış hissederler: Dil yeteneği olacak insanda..!! Bizde yok..!!
Peki var mıdır gerçekten böyle bir şey? Dil öğrenmek yetenek işi midir?

unnamed.jpg


Aynı şartlarda eğitim alan iki kişiden birinin diğerinden daha iyi öğrenmesini sağlayacak bir biyolojik faktör mevcut mudur? Yoksa bu, aslında dil öğrenmekten imtina eden tembel insanların bahanesi midir?


Journal of Neuroscience dergisinde yayınlanan son çalışmaya göre evet, böyle bir şey var.


indir-9.jpg

Fakat buna tam anlamıyla bir yetenekten ziyade, bir fizyolojik özellik denebilir.


Çince dersi alan 22 öğrenci üzerine yürütülen çalışmada şaşırtıcı sonuçlar ortaya çıkmış.


brain-2062057_1920-1024x780-min.jpg

Beyinlerinin sağ lobundaki iğcikleri daha hizalı olan deneklerin dil öğrenmede daha hızlı gelişme kaydettikleri gözlemlenmiş. Tıpkı bir yolun düzgünlüğünün, üzerinde ilerlemeyi kolaylaştırması gibi.


2016'da Brain and Language dergisinde yayınlanan bir başka araştırmada ise, online Fransızca eğitimi alan deneklere, derslerinden hemen EEG taraması yapılmış.


vtrgvtbvbr.jpg

Bu taramalarda sakin bir yapı çizen beyin aktivitesine sahip öğrencilerle, derslerde ve öğrenmede başarıya dair bir korelasyon keşfedilmiş.


Alan üzerine çalışmalarını sürdüren nörolinguistik profesörü Chantel Prat, yine de bu bulguların kader olmadığının altını çiziyor.


evev.png

Nörolojik ve fizyolojik avantajların önemli olduğunu, fakat dil öğrenme konusunda heves, istek ve odaklanma gibi faktörlerden yalnızca biri olduğunu belirtmiş.
 
Üst
Alt