SEO Rakip Analizi: Rakipleriniz Çalışmalarını Takip Edin

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
Harika bir içerik yazdığınızı fark ettiniz mi, yine de içeriğiniz Google'da iyi sıralanmıyor mu? Ancak, rakibinizin içeriği SERP'de sıralanıyor. Rakipleri SEO analizi yapma zamanı.

Bu makale, rakipleriniz için neyin işe yaradığını bulma sürecinde size rehberlik edecektir. Rakipler SEO analizi işiniz için bir fırsat bulmanıza yardımcı olur.

SEO rakip analizi nedir?

Rakip analizi, ana SEO rakiplerimizi bulmak ve rakiplerimizin güçlü ve zayıf yönlerini bulmak için yapılan bir etkinliktir.

Yeni bir işletmeniz varsa veya yeni bir işletme kurmayı düşünüyorsanız, bu etkinlik sizin için çok önemlidir.

Rakiplerimiz bizim için bir hazineden daha az değil. Telaşlı ve sıkıcı bir görev yapmışlar. Bu nedenle, tekrar yapmak zorunda değilsiniz.

Rakip analizi aşağıdaki nedenlerle zorunludur

  • Ana SEO rakiplerinizin kim olduğunu öğrenin.
  • Onlar için neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını bilmek istersiniz.
  • SEO stratejileri nedir?
  • Sıralandıkları anahtar kelimeler. Bu anahtar kelimeleri sitenize de dahil etmeniz gerekir.
  • Yüksek kaliteli geri bağlantı oluşturdukları siteler? Ayrıca siteniz için aynı alan adından geri bağlantılar da oluşturabilirsiniz.
  • Sizin için bir rehber olarak çalışacaktır.
  • Odaklanmak zorunda olduğunuz faktörleri ve kaçınmanız gerekebilecek şeyleri öğreneceksiniz.
  • Geçmiş hatalarından ve başarısızlıklarından öğrenin.
Size kısa bir fikir verecektir. Rakip analizi, sitenize uygun plan ve stratejiler oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

Şimdi, rakip analizinin ne olduğu ve neden rakip analiz yaptığımız konusunda açıksınız.


Şimdi akla gelen bir sonraki şey, rakip analizi nasıl yapılır? Bunu manuel olarak yapmalıyız veya bu görevi gerçekleştirmenize yardımcı olabilecek herhangi bir araç var mı?

Size bu şeyi temizleyeyim, SEO rakip analizi herhangi bir araç kullanmadan eksik.

Önce araçlar hakkında konuşalım.

Rakip analizi için araçlar
Arayabileceğiniz birden fazla araç var.

  1. Ahrefs
  2. Moz
  3. SEMrush
  4. Ubersuggest
  5. Similarweb
  6. Buzzsumo
  7. QuickSprout
  8. Siteliner
Tüm bu siteler harika araçlardır.

Piyasada bazı ücretsiz araçlar var, ancak ücretli bir araç kullanmanızı öneririm.

Ücretli araçlar size kaliteli bilgi sağlar ve aradığınız şeyi bulur.


Şimdi bir sonraki büyük soruya geçelim, rakip analizinin nasıl yapılacağı ortaya çıkıyor. Burada size rakiplerin SEO analizi yapma sürecini açıklayacağım.

SEO rakip analizi nasıl yapılır?

# 1 Rakipleri Tanımlayın
Rakiplerinizi tanımlamanın ilk yaygın yolu, tohum anahtar kelimelerinizi (ana anahtar kelimeler) google aramaya koymaktır, en iyi rakipleriniz arama motoru sonuç sayfasının ilk sayfasında sıralanacak olanlardır. Bu nedenle, en iyi arama sonuçları en iyi rakipleriniz olacaktır.

Örneğin, bir Dijital Pazarlama Ajansınız olduğunu varsayalım, bu yüzden sizin için ana anahtar kelimeleriniz: Dijital Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlaması, İçerik Pazarlama.


Bu nedenle, bu tohum anahtar kelimelerini google aramasına koyacaksınız ve alacağınız sonuçlar en iyi rakipleriniz olacaktır.

Rakiplerinizi tanımlamanın ikinci yolu Ahrefs gibi herhangi bir aracı kullanmaktır.

Not: Bir araç size ihtiyacınız olacak kadar bilgi verecektir. Her bir aleti kullanmak zorunda değilsiniz.

Bu araçlar size en iyi rakiplerinizin mutlak bir raporunu verecektir.

Bu rapor size aşağıdaki gibi bilgiler verecektir: - En iyi rakiplerinizin sıralandığı anahtar kelimeler, yüksek kaliteli geri bağlantı oluşturdukları siteler ve ihtiyacınız olabilecek tüm ek bilgiler.

Bu rapor, harekete geçmenize ve buna göre bir plan oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Bu rapor kesinlikle sizin için bir altın madeni. Bu bilgileri akıllıca kullanın.

Herhangi bir verinin kendi başına bir hazine olduğuna inanıyorum.

Herhangi bir araç için ödeme yapmak istemiyorsanız, ilk adımda daha önce tartıştığım organik aramaya gidebilirsiniz.

Bu şekilde sektörünüzdeki en iyi rakiplerinizi kolayca tanımlayabilirsiniz.

# 2 SEO için rakiplerin en üst sıralardaki anahtar kelimelerini belirleyin

Araçlar, rakibinizin kullandığı bir anahtar kelime listesi oluşturur. Bunun için Neil Patel'in aracını kullandım.

1596548389214.png



Bu rapordan, sitenize de dahil etmek isteyebileceğiniz anahtar kelimeler olan ve kaçınmanız gerekenleri kolayca haritaya aktarabilirsiniz.

Bir anahtar kelimenin rakibiniz için yeterli trafik oluşturduğunu varsa, SEO için bu anahtar kelimeyle gitmek isteyebilirsiniz.

Rakibim bu anahtar kelimede sıralama yapıyorsa, bu anahtar kelimenin çok baskın olduğu anlamına gelir. Ayrıca, söz konusu anahtar kelime için de sıralama yapabilirim.

En iyi rakiplerimin tüm yüksek trafik anahtar kelimelerini listeleyeceğim ve bu nedenle, tüm bu anahtar kelimeleri siteme de dahil etmeye başlayacağım, çünkü bunlar bir kullanıcı arama motoruna her gireceği zaman vitrin göstermek istediğim anahtar kelimeler sitemi ona.


Tüm bu süreç Anahtar Kelime Araştırma olarak bilinir .

Bu, Rakip Araştırması yapmanın en önemli yönlerinden biridir.

# 3 Rakiplerin SEO geri bağlantılarını belirleme

1596548442124.png


Şimdi rakip analizini gerçekleştirmenizin en büyük nedeni geliyor. Yüksek kaliteli geri bağlantılar oluşturmak her iş için en büyük SEO etkinliğidir.


Sitenizin otoritesi çoğunlukla geri bağlantılarınızın kalitesine bağlıdır. Ne kadar yüksek kaliteli geri dönüşler olursa, otoriteniz o kadar fazla olur ve organik aramada daha yüksek sıralamaya girersiniz.

Rakiplerin geri bağlantılarını belirlemek ve analiz etmek burada daha önemli hale geliyor.

Yine, bu etkinliği gerçekleştirmek için herhangi bir aracı kullanabilirsiniz.

Bu faaliyetin arkasındaki amacımız?

Evet, bu soru backlink analizi yapmadan önce aklınıza gelebilir ve bunu düşünmek sorun değildir.

Rakiplerimizin backlink analizini yapmamızın nedenleri

  • Nerede yüksek kaliteli geri dönüşler ürettiklerini bilmek istiyoruz. Bu siteler hangileri?
  • Sitem için geri bağlantılar oluşturmak için bu sitelere de yaklaşabilir miyim?
  • Aylık olarak kaç tane geri bağlantı oluşturuyorlar.
  • Kaç site onlara bağlanıyor?
  • Kaç yeni yönlendiren alan onlara bağlanıyor?
  • Hangi site onlara tekrar tekrar bağlanıyor? Umarım, bu site de sitem için bir dizi geri bağlantı oluşturabilir.
Not: - Aynı siteden bir geri bağlantı oluşturmayın, tekrar tekrar ve google, sizi spam olarak değerlendirebilir ve google size bir ceza verebilir. Bu nedenle, yeni yönlendiren alanlara gitmeye çalışın.

Böylece, kullandığınız herhangi bir araç size en iyi rakiplerinizin bir geri bağlantı raporunu oluşturur. Bu verileri titizlikle izleyin. Bu raporu çok yakından değerlendirin ve inceleyin. İşiniz için en büyük faydayı ortaya çıkarabilir. Yani, bundan en iyi şekilde yararlanın.

# 4 Bozuk sayfaları ve içerik boşluklarını analiz etme
a) Rakibinizin web sitesindeki tüm bozuk sayfaları bulun. Her büyük sitenin bozuk sayfaları olabilir.

Bu bozuk sayfaları tanımlamalıyız. Bu tür sayfalar için daha iyi içerik yazın ve sonunda rakibimize bu ölü sayfayı sayfamızla değiştirip değiştiremeyeceğini sorun.


b) İçerik boşlukları, rakiplerimizin çoğunun sıralamada yer aldığı anahtar kelimelerdir, ancak fırsatı kaçırıyoruz. Bunlar büyük olasılıkla yüksek trafikli anahtar kelimeler veya endüstrimizdeki en yaygın anahtar kelimelerdir.

Tüm bu içerik boşluklarını değerlendirmeli ve bunları sitemizde de kullanmaya başlamalıyız çünkü rakiplerimizin gerisinde kalmak istemiyoruz.

# 5 Ülke bazında trafiği analiz edin
1596548477323.png

Backlink analizinde kullandığınız araç, trafik analizinde de size yardımcı olacaktır.


Rakibiniz için hangi ülkenin veya hangi eyaletin trafiğin çoğunu ürettiğini kolayca belirleyebilirsiniz.

Hangi ülkenin en fazla trafik oluşturduğunu belirlemenize yardımcı olacak eksiksiz bir trafik yüzdesi raporu verecektir.

Öncelikle bu tür ülkelere ve eyaletlere daha fazla odaklanmalıyız çünkü bunlar sitem için de trafik üretebileceğim yerler.

Web sitenizdeki ilgili trafiği ortaya çıkarmak için sulama deliği gibi yerleri düşünebilirsiniz.

# 6 En popüler ve bağlantılı içeriği belirleme
4-En Popüler ve Bağlantılı içeriği belirleyin


Bununla kastettik, rakibinizin sitesinde en popüler ve en geri oluşturulan içeriği belirleyin.

İlk olarak, bu içeriği yakından analiz etmeniz gerekir.

İkinci olarak, bundan 5 kat daha iyi içerik yazın. Bunu neden yaptığımızı bilmek ister misiniz? Sana nedenini söyleyeyim.

Bu içerik yüzlerce veya bazen binlerce yüksek kaliteli geri bağlantı oluşturabiliyorsa. Ardından, bundan 5 kat daha iyi olan içeriğim, kesinlikle sitem için 'N' sayıda geri bağlantı oluşturabilir, burada 'N' beklediğiniz herhangi bir sayıdır.

Bu şeyi yapmanın bütün mantığı budur. Bu zaman alıcı bir etkinliktir, ancak size bazı yüksek kaliteli geri bağlantılar oluşturabilir. Bütün mesele bu.

Buna genellikle Sky-Scrapper bağlantı kurma tekniği denir.

Sonuç

Rekabet analizi SEO açısından en verimli aktivitedir. Rekabet araştırması yaparken esas olarak iki şeye odaklanmalısınız: -

  1. Rakiplerinizin web sitelerine trafik sıralamak ve yönlendirmek için kullandıkları anahtar kelimeler.
  2. Rakiplerinizin yüksek kalitede geri döndüğü siteler hangileri?
Bu tamamen SEO Rekabet Analizi ile ilgilidir.

 
Üst
Alt