MATEMATİK YARATICI VE ANLAMLI OLABİLİR

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
Matematik Sıkıcı bir konu olmak zorunda değil

Alice Harikalar Diyarında meraklıları, kısa bir süre önce hikayenin yıldönümünü, bulmacalarla ve zamanlarla oynamak gibi yaratıcı etkinliklerle kutladı - ve gelecekteki Alice sergileri de işlerinde . 1865 yılındaki orijinal çocuk kitabı Alice'in Harikalar Diyarı'ndaki Maceraları , bir matematikçinin hayal gücünden yola çıkarak keşif ve eğlenceye ilham vermeye devam ediyor.
6112

Ancak matematik ve yaratıcılık arasındaki bağlantı okullarda ele geçiriliyor mu? Batı dünyasında hem uzmanlardan hem de halktan yapılan pek çok tartışma, lise matematiğini canlandırmanın gerekliliğini vurguladı : eleştirmenler, deneyimin çoğu öğrenci için sıkıcı ya da anlamlı olmadığını söylüyor . Halkın ilgisi ve karar vermeyle ilgili uzmanlar, öğrencilerin eleştirel düşünme, yaratıcılık, iletişim ve işbirliği konularındabecerilere ihtiyaçları olduğunu söylüyor .
Matematikçiler, filozoflar ve eğitimciler, yaratıcı ifadenin heyecanı ve enerjisiyle, icatla, merakla ve hatta öğrenmenin romantizmi olarak adlandırılabilecek şeylerle de ilgileniyorlar .
Matematik, yukarıdaki paragrafın tüm niteliklerine sahiptir ve bu yüzden bana, lise matematiğinden eksik olanın matematiğin kendisi olduğu anlaşılıyor .
Şimdi , öğrencilerin yüksek düzeyde kişisel katılımla yaratıcı bir şekilde birlikte çalışabilmelerini sağlamak için tasarlanan , üst düzey bir lise matematik müfredatı olan RabbitMath'i geliştirmek için Queen's University ve Ottawa Üniversitesi'ndeki meslektaşlarımla birlikte çalışıyorum. Bunun için hazırlığım, lise sınıflarındaki öğretmenlerle 40 yıl çalışmaktı.
11. ve 12. sınıf öğretmenleriyle ortaklaşa, bu müfredatı önümüzdeki birkaç yıl boyunca yönlendireceğiz.

Matematiksel romanlar
Öğrenciler lisede edebiyat, drama ya da yaratıcı sanatlar okurken, müfredat, yaşamın mücadelelerine ve zaferlerine cevap olarak yaratılan, sofistike sanat eserleri olarak adlandırılabilecek konulara odaklanır.
Ancak şu anda okul matematiğinde bu nadir bir durumdur: öğrenciler, profesyonel matematikçilerin dünyanın sorunları ile yüzleştiği ya da dünyanın gizemlerini keşfettiği daha yaratıcı projelerle bağlantılı değildir.
6113

Stanford Eğitim Enstitüsü'nden matematikçi Jo Boaler, “gerçek matematik ve okul matematiği arasındaki geniş uçurumun okul eğitiminde karşılaştığımız matematik problemlerinin merkezinde olduğunu söylüyor .
Matematik konusundan, Boaler şunları not eder:

“Öğrenciler genellikle bunun bir hesaplama, prosedür veya kural konusu olduğunu söylerler. Ama matematikçilere matematiğin ne olduğunu sorduğumuzda, bunun estetik, yaratıcı ve güzel bir konu olan kalıpların incelenmesi olduğunu söyleyecekler. Bu açıklamalar neden bu kadar farklı? ”
Aynı körfeze, insanlar öğrencilere ve İngiliz edebiyatı profesörlerine edebiyatın ne hakkında olduğunu sorarsa görülmediğine dikkat çeker.

RabbitMath müfredatını oluşturma sürecinde, ekip üyeleri kendilerini çekici bulduklarında ve akıllarında ve hayallerinde zorlandıklarında problemler veya aktiviteler dahil edilir. Literatürle olan analojiyi takiben matematiksel romanlarla çalıştığımız modelleri adlandırıyoruz.
Örneğin, bir proje öğrencileri okyanus gelgitleriyle çalışmaya davet ediyor. Yüce uzaktaki ayın Fundy Körfezi'ndeki güçlü gelgit hareketi üzerindeki etkisi kadar görkemli bir dramatik döngü bulmak zor olurdu.

Öğrenci anlaşması
1970'lerde, Massachusetts Institute of Technology'deki olağanüstü matematikçi ve bilgisayar bilimcisi Seymour Papert, sanat dersinde öğrencilerin, olgun sanatçılar gibi, kişisel olarak anlamlı çalışmalara katıldığını fark etti . Papert'in amacı bir matematik öğrencisinin aynısını söyleyebilmekti.
2013'te Queen's'daki Drama programının iç incelemesini yaparken paralel bir deneyim yaşadım. Bir performans sergilemeye hazırlanırken öğrencilerin yaratıcı tutkusuna hayran kaldım. Ve hepsi oyuncu değillerdi: şarkıcılar, müzisyenler, yazarlar, besteciler, yönetmenler ve teknisyenlerdi.

Papert'in müfredat modelinde, çeşitli yetenek ve ilgi alanlarına sahip öğrenciler projeler üzerinde birlikte çalışırlar , bu sayede problemler, stratejiler ve çıktılar üzerinde işbirliği yaparlar.
Öncü bir bilgisayar bilimcisi olarak Papert, öğrencilerin tasarım ve yapım süreçlerine dijital teknoloji ile doğrudan erişebildiklerini anlamıştı. Papert bu teknik arayüz için bilgisayar sistemi LOGO'yu kullandı. LOGO'nun kapsamı sınırlıydı, ancak Papert'in fikri zamanının çok ötesindeydi.
RabbitMath sınıfındaki öğrenciler, yaylar ve lastikler, aynalar ve müzikle ilgili deneyimlerini daha iyi anlamak için diyagramlar ve animasyonlar oluşturmak için Python programlama dilini kullanarak birlikte çalışacaktır. Sınıf arkadaşlarına sofistike bir yapının işleyişini açıklayabilecek videolar üretecekler.
Günümüzde teknoloji, internet, bilgisayar cebir sistemleri ve matematiksel programlama, tasarım ve yapım süreçlerine derhal dahil olma imkanı sunmaktadır - tam olarak Papert'in istediği gibi. RabbitMath platformu, LOGO'nun doğrudan soyundan Jupyter Notebook'tur .

Teknik beceri
Çok uzun bir süredir, okul matematik eğitimindeki gerçek ilerleme, “geleneksel” ve “keşif” matematiği arasındaki gülünç bir yüzleşme ile karşı karşıya kalmıştır. İlki teknik tesis ile ilgilidir ve ikincisi sorgulama ve soruşturma becerileri ile ilgilidir.

İkisi arasında çatışma yoktur; Aslında birbirlerini oldukça iyi desteklerler. Her sofistike insan çabası, bir senfoni orkestrasını yürütmekten uyduyu yörüngeye yerleştirmeye kadar, teknik tesisin ve yaratıcı soruşturmanın tamamlayıcı doğasını anlar.

Stanford Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü matematikçi Keith Devlin, ebeveynlerine, çocuklarının sayı anlamında ustalık, “ sayılarla akışkanlık ve esneklik, sayıların ne anlama geldiği anlayışı ve dünyayı müzakere etmek için zihinsel matematiği kullanma yeteneği ” konusunda ustalık kazanmalarını sağlamalarını tavsiye eder. Karşılaştırma yapın . ”Fakat bilim, teknoloji veya mühendislik alanında kariyer yapan öğrenciler için bu yeterli değil diyor. Hem bu prosedürleri hem de dayandıkları kavramları derinlemesine anlamaları gerekiyor - analiz etme ve karmaşık sistemler ile çalışma kapasitesi.

Bir lise matematik sınıfı, farklı yetenekler, kapasiteler, hedefler ve mizaçlar içeren zengin bir ekosistemdir.
Eğitimcinin amacı, farklı bir öğrenci karışımının bir matematik dersinde drama programındaki öğrenciler kadar yaratıcı ve yoğun bir şekilde birlikte çalışmasını sağlamak veya kurgu yazabilecekleri gibi aynı kişisel tutkuyu getirmek olmalıdır.
Konuşma
 
Üst
Alt