Google Analytics Nedir Nasıl Kullanılır

Google Analytics veya “Analytics” sözcüklerini sık sık duyduğunuzdan eminiz. Peki bu araç nedir? Ne işe yarıyor? Google Analytics’i nasıl kullanacağınızı bilmiyor musunuz? Merak etmeyin, bu pratik rehberle birlikte artık siz de tüm SEO çalışmalarınızı kolayca ölçümleyebileceksiniz!
Google Analytics sitemizin geniş anlamda trafik ölçümü yapabilmemize ve bu trafikleri belli zamanlar ile karşılaştırmamıza yarayan ücretsiz bir Google servisidir. Elinizde herhangi bir veri olmadan, SEO stratejilerinizi sağlıklı bir şekilde oluşturamazsınız. Google Analytics aracı, tam da bu noktada en yakın arkadaşınız olacaktır.

Artık Google Analytics platformunun neden bu kadar önemli olduğunu anlamış bulunuyoruz. O halde şimdi, bu rehberin size hangi konularda neler kazandıracağına geçebiliriz.
1608462504416.png

Google Analytics Kurulumu Nasıl Yapılır?​

İşletmenizin özelliklerine göre, aşağıda da okuyacağınız gibi Google Analytics kurulumunda farklı işlemler yapmanız gerekebilir. Daha doğrusu, belirli raporlar için belirli kod eklemeleri gerekecektir. Ya da, sizin işletmeniz için gerekli olmayacaktır.

Bu yüzden, genel olarak size en başarılı sonucu verecek Google Analytics kurulumu aşağıdaki gibidir. Adım adım birlikte kuralım!

1. ADIM: Analytics Kaydı ve İzleme Kimliği​


İlk olarak, Google hesabınızla “https://analytics.google.com/” adresine giriş yapın ve kaydolun butonuna basın.
  • Hesap Adı: Analytics hesabınıza genel bir isim vermeniz gerekiyor. Tüm siteleriniz bu hesap altında tutulacaktır.
  • Web Sitesi Adı: Hesabınızda birden fazla site olması durumunda ayırt edebileceğiniz site adı. Alan adınızı yazabilirsiniz.
  • Web Sitesi URL’si: Burada dikkat etmemiz gereken konu kullanılan protokolü doğru seçmek. Eğer siteniz HTTPS:// yani güvenli bağlantı kullanıyorsa mutlaka seçiminizi HTTPS:// olarak yapın.
  • Sektör Kategorisi: Bu alan biraz sınırlı bir seçim hakkı sunuyor. Sektörünüz ile tam ilişkili seçim olmayabilir. Bu nedenle size en yakın seçimi işaretleyebilirsiniz. Bu alanın amacı sektör bazlı analizler için gerekebiliyor.
  • Raporlama Saat Dilimi: Raporlarımızı ülkemizin tarih ve saatlerine göre alabilmek adına bu alanı Türkiye olarak seçmeliyiz.

Google Analytics'a Alan Adının Eklenmesi.
Yukarıdaki adımları doldurduktan sonra “İzleme Kimliği Alın” butonuna basıyoruz. Karşımıza gelen Google hizmet sözleşmelerini işaretleyerek “Kabul Ediyorum” butonlarına basıyoruz. Karşımıza izleme kimliği adı altında JS kodu gelecektir.

Edindiğimiz JS kodunu sitemizin <head> </head> kodları asına eklememiz gerekmektedir. Aynı zamanda tüm sayfalarımızda ilgili kodun olduğundan emin olmalıyız. Aksi taktirde kodun yer almadığı sayfalarımız trafik ölçümlerine girmeyecektir. Wordpress veya bazı hazır sistemlerde komple JS kodu almak yerine UA ile başlayan izleme kimliğini alarak, site kontrol panelimizdeki ilgili alana eklemeniz yeterli gelmektedir.
1608462629570.png

İzleme Kimliği Sayfa Kodu (javaScript)

2. ADIM: Mülk Ayarları​


Özellik ayarları için izlemeniz gereken yol şu şekildedir: Yönetici > Mülk Ayarları

Ardından, aşağıdaki maddeleri kontrol edin:
  • URL’niz doğru mu?
  • Demografi ve İlgi raporlarını aktifleştir > Evet
  • Geliştirilmiş link ilişkilendirmesi kullan > Evet
  • Raporlarda kullanıcı ölçümlerini kullan > Evet
  • Google Ads bağlantınızı yaptınız mı? PPC verisi aktif mi?
  • Google Search Console bağlantınızı doğru şekilde yapmış mısınız?
1608462726131.png

Mülk Ayarları

3. ADIM: Görünüm Ayarları​


İlk olarak, en temel ayarlara bakalım:

Yönetici > Görünüm Ayarları

Ardından şu adımları kontrol edin:

  • E-ticaret İzleme > Evet
  • Site Aramaları İzleme > Evet (Arama sorguları parametrelerini ayarladığınızdan emin olun)
  • URL’nin doğru olduğunu onaylayın
  • Zaman Dilimi (Ülke/Saat) ve Para Birimi ayarlarınızı kontrol edin
  • Bot filtreleme > Evet (Bu özellik sayesinde, sitemize gelen arama motoru botları trafiklerimize dahil olmaz. Böylelikle daha gerçekçi ölçümler yapabiliriz.)
Görünüm Ayarları Sekmesi

4. ADIM: Filtreler (Filtre Ekle)​


Filtreler sizi birçok yanlıştan korur. Örneğin, spam trafiği engeller ve Google Analytics size daha doğru ve kesin veriler sunar. Kendi IP adresinizden veya müşterilerinizin IP adreslerinden gelen trafik karışıklık yaratmamış olur!

Google Analytics’te kendi IP adresiniz için filtre ayarı şu şekilde yapılır:
  • Google Analytics’e giriş yapın.
  • Yönetici > Görünüm Ayarları > Filtreler > Filtre Ekle
  • Filtreye isim verin
  • “Hariç Tut” seçeneğini işaretleyin.
  • “IP Adresinden Gelen Trafik” alanını seçin ve kendi IP adresinizi girin.
  • “Şuna Eşit” alanını seçin.
1608462829629.png

Filtreler Sekmesi Görünümü

5. ADIM: Hedefler​

İhtiyaç duyacağınız tek data site trafiği değildir. İzlemeniz gereken birçok veri çeşidi olacaktır. “Hedefler” ayarıyla, Google’a hangi verileri izlemek istediğinizi belirtmiş olursunuz. Örneğin sipariş verme hedefleri veya sitenize üye olma hedefleri belirleyebilirsiniz.

Hedeflerinizi şu şekilde biçimlendirebilirsiniz:

Yönetici > Hedefler > Yeni Hedef

İlk olarak en az 2 hedef belirlemenizi öneririz. Zamanla, ek hedefler tanımlayabilirsiniz.

6. ADIM: Gösterge Tablosu​



Google Analytics’i ne kadar özenli ayarlarsanız, size o kadar çok fayda sağlar! İşletmeniz için en önemli olduğunu düşündüğünüz verileri, doğru ayarlarla kolaylıkla izleyebilirsiniz. Gösterge tablosu oluşturmanın genel faydası, istediğiniz raporları tek ekranda görebilme ve çıktı alabilmeniz için faydalıdır. Bu nedenle ihtiyaç duyduğunuz alanları ekleyerek bir gösterge tablosu oluşturabilirsiniz.

Gösterge Tablonuzu şu şekilde biçimlendirebilirsiniz:

Özelleştirme > Gösterge Tabloları > Oluştur
1608462898680.png

Gösterge Tabloları Sekmesi Görünümü
Aşağıda, örnek bir gösterge tablosu ayarı iletiyoruz:

  • SEO gösterge tablosu
  • En başarılı içerikler ve anahtar kelimeler tablosu
  • Trafik büyümesi tablosu
  • Vb

7. ADIM: Uyarılar (Alerts)​


Google Analytics’e her gün zaman ayıramıyorsanız, uyarılar işinize çok yarayacaktır. İlgili bir parametre hakkında Google size uyarı bildirimi gönderecektir.

Örneğin; site trafiği günlük olarak 20’nin altına düştüğünde beni uyar gibi bir ayarlama yapmanızı öneririz. Ya da; “Site trafiği, bir günde %20’nin üzerinde arttığında beni uyar.”… vb.
Uyarı (Bildirim) ayarları için şu yolu izleyin:
  • Google Analytics’e giriş yapın.
  • Yönetici
  • Özel Uyarılar > Yeni Uyarı
Yeni bildiriminize bir isim verin ve size uygun parametreleri belirleyin.
1608462964762.png

Özel Uyarılar Sekmesi Görünümü

8. ADIM: Google Analytics Kontrol Listesi​


Google Analytics’i öğrenmenin en iyi yolu, işin içine dalmak ve gerekli kontrolleri yapmaktır! İlk olarak şu 10 kontrolü yapmanız başlangıç için size yeterli olacaktır:
  • Ek platformları eklediniz mi? (Google Ads vb.)
  • Site aramalarını aktifleştirdiniz mi?
  • Hızlı aksiyon gerektirecek uyarılar oluşturdunuz mu? (Bildirim Ayarları)
  • Kendi IP adresinizi ve sitenize spam trafik gönderen siteleri filtreler seçeneğiyle engellediniz mi?
  • Demografi ve İlgi Alanları raporlarını aktifleştirdiniz mi?
  • Kullanıcılar, site içerisinde arama yaptıklarında, aradıklarını bulabiliyorlar mı?
  • Siteden ayrılma oranınız ne durumda?
  • Geçtiğimiz son hafta içerisinde sitenizde ciddi bir trafik değişimi var mı?
  • Hangi anahtar kelimeler (terimler) daha başarılı?
  • Sitenizdeki en başarılı içerik hangisi ve neden?

Google Analytics Verileri Nasıl Değerlendirilir?​


“Google Analytics” platformu birçok değerli veriye anında ulaşmanızı sağlar. Peki nedir bu veriler?
Kullanıcılar web sitenize nasıl ulaşmışlar, web sitenizle ne tür bir etkileşim içerisine girmişler; bu ve bunun gibi çok değerli bilgilere Google Analytics ile erişebilmek mümkün!
Erişebileceğiniz diğer veriler şu şekilde, örneğin;
  • Web sitenizdeki herhangi bir sayfayı kaç kişi ziyaret etmiş?
  • Bu sayfada ne kadar vakit harcamışlar?
  • Sitenizi ziyaret eden kişiler nerede yaşıyorlar?
  • En iyi performans gösteren anahtar kelimeler hangileri?
  • Ve birçok…

Gerçek Zamanlı (Realtime)​


İsminden de hemen anlaşılabileceği gibi, bu rapor size, gerçek zamanlı yani anlık verileri sunuyor. Şu an web sitenizde bulunan kullanıcılar ve ne yaptıkları ile ilgili bilgilere bu raporla ulaşıyorsunuz.
Örneğin, web sitenizde, çok emek verdiğiniz yepyeni bir içerik yayınladınız diyelim. Kullanıcılar bu içeriğe nasıl tepki veriyorlar, bunu izleyebilirsiniz. Bu içeriği kaç kişi okumuş veya yayınladığınız bir video içeriği kaç kişi görüntülemiş? “Real Time” raporu size bu soruların cevaplarını verecektir.
Google Analytics gösterge tablosunda, sol taraftaki barda bu rapora ulaşabileceğiniz bir buton göreceksiniz. “Raporlar” sekmesinden “Gerçek Zamanlı” alanına tıklamanız yeterli.
“Gerçek Zamanlı / Real Time” raporuyla birlikte, sitenizde son 5 dakika içerisinde ne tür hareketler olduğunu bile inceleyebilirsiniz.
1608463047768.png

Gerçek Zamanlı İzleme Görünümü
Bu raporun altında, daha detaylı rapor başlıkları göreceksiniz. Onlara da hızlıca göz atalım:

Yerler (Locations)​


Bu rapor sekmesi size şu konularda veri gösterir:

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar sizinle aynı saat diliminde mi bulunuyorlar? Nerede yaşıyorlar? Hangi dili kullanıyorlar? Şu an, sitenizdeki hangi sayfayı inceliyorlar? Bu sayfada ne kadar vakit harcamışlar? Vb.

Trafik Kaynakları​


İnsanlar web sitenize nasıl ulaşmışlar? Bunu bilmek istemez miydiniz? İşte bu rapor, sitenizin nerede ve nasıl keşfedildiğine dair veriler içerir.

Örneğin; Facebook’taki bir linki mi tıklamışlar? Ya da, direkt site adını yazarak mı giriş yapmışlar?

Özellikle yeni bir “landing page” projesi oluşturduysanız, ya da sosyal medya paylaşımlarınızın performansını gerçek zamanlı olarak incelemek istiyorsanız, bakmanız gereken yer burasıdır!

İçerik​


Kullanıcılar web sitenizde hangi alanlarda geziniyorlar? Bu alanlarda ne kadar vakit harcıyorlar? Bu rapor sekmesinde, bu tür soruların cevaplarını; sayfa başlığı, URL ve aktif kullanıcı oranı da dahil olmak üzere, bulabilirsiniz.

Etkinlikler​


Bu alanda, kullanıcıların sitenizle girdiği etkileşimlere göre, tercihe dayalı analizler yapabilirsiniz. Örneğin; reklam tıklamaları, indirilen makaleler, video görüntülemeleri… gibi.

Ayrıca, son 30 dakika, yarım saat veya son bir saat gibi farklı zaman dilimlerine yönelik veriler elde edebilirsiniz.

Dönüşümler​


Dönüşüm oranları, belki de konu veri olduğunda üzerinde en çok durulan noktadır. Çünkü, her zaman o çok sevdiğimiz sorunun yanıtı buradadır: “Yaptığım çalışmalar bir işe yaradı mı?”

Dönüşümler rapor sekmesi, size, verdiğiniz emeklerin ne kadarının aksiyona dönüştüğü ile ilgili gerçek zamanlı olarak veri sunar.

Örneğin; diyelim ki, amacınız, kullanıcıların yeni oluşturduğunuz bir makaleyi bilgisayarlarına indirmesiydi. Kullanıcılar, hangi oranda (yüzdeyle) bu dosyayı indirmişler? Bu ve benzeri başarı oranlarını bu rapor sayesinde rakamlara dökebilirsiniz.

Kitle / Ziyaretçiler (Audience)​


“Kitle” raporları, kullanıcıları belirli parametreler çerçevesinde gruplar ve size bu gruba ait veriler gösterir.

Örneğin; son 1 yıl içerisinde kaç kişi sitenizden ürün satın almış? Bu kişiler arasından, son 2 hafta içerisinde satın alma yapmayan kullanıcıların oranı ne?

İşte bunun gibi oldukça net ve keskin verileri “Kitle” sekmesi sizlere gösterebiliyor.
1608463125885.png

Kitle Görünümü
Şimdi de “Kitle” raporlarının alt raporlarına hızlıca bir göz atalım:

Etkin Kullanıcılar​


Bu sekme sayesinde, sitenizi son 1 günde veya 7 veya son 30 günde vb. ziyaret eden kullanıcıları hedefleyerek, rapor analizi yapabilirsiniz. Yani, ziyaretçileri haftalık olarak gruplandırabilir, buna göre sonuçlar çıkartabilirsiniz.

Aslında bu rapor size, kullanıcıların sitenize (sayfalarınıza) ilgi düzeyini gösterir diyebiliriz!

Yaşam Boyu Değer​


Diyelim ki, son zamanlarda yaptığınız bir e-mail kampanyasının sonuçlarını görmek istiyorsunuz. Ya da, sosyal medyaya daha çok ağırlık verdiniz ve bunun geri dönüşlerini merak ediyorsunuz?

İşte bu alt raporla birlikte, çeşitli aksiyon veya kampanyalarla kazanmış olduğunuz kullanıcıların “uzun dönem” adına değerlerini ölçümleyebilirsiniz.

Kohort Analizi​


Kohort, benzer özelliklere sahip kullanıcıların oluşturduğu bir gruptur. Örneğin; belirli bir günde siteye giriş yapan kullanıcılar…vb.

Bu raporla birlikte belirli bir gruba ait kullanıcılarla ilgili detaylı verilere ulaşabiliyorsunuz.

Bir eğitim kurumu olduğunuzu ve sitenize yeni bir eğitim programı eklediğinizi düşünelim. Bu yeni programa hangi kullanıcılar ilgi göstermişler? Nerede yaşıyorlar? Tabletle mi yoksa bilgisayarla mı giriş yapmışlar? Bu ve benzeri birçok soruya yanıt bulabilmeniz mümkün.

Kitleler​


“Kitleler” ana başlığı altında neden ayrı bir “kitleler” raporu olduğunu merak ediyor olabilirsiniz.

Bu alt kitleler raporunun özelliği, daha detaylı olması ve farklı analytics raporlarına uygulanabilmesidir. Yani, veri seçip, diğer raporlarla etkileşime sokabilirsiniz. 20 farklı kitleye kadar seçim yapabiliyorsunuz.

Kullanıcı Gezgini​


Kohort analizine benzer şekilde “Kullanıcı Gezgini” raporunda, kullanıcı davranışlarını daha spesifik bir şekilde ayrı ayrı inceleyebiliyorsunuz.

Örneğin; Kadıköy’deki bir grup müşteriniz, web sitenizden ortalamanın üzerinde bir alışveriş yapmış olabilir. Kullanıcı Gezgini raporunu analiz ettiğinizde, bunun nedenlerini keşfedebilmeniz mümkün!

Demografi​


Bu alanda, kullanıcıların yaş ve cinsiyeti hakkında detaylı bilgilere ulaşabilmeniz mümkün.

Bu verileri, daha etkili (hedef kitleye uygun) içerikler üretmek, daha verimli kampanyalar düzenlemek için değerlendirebilirsiniz.

İlgi Alanları​


Örneğin; sadece Akdeniz mutfağına ilgi duyan kullanıcıları hedeflemek isteyebilirsiniz. Ya da, hedef kitleniz, teknoloji haberlerine ilgi duyan kişiler olabilir.

Google Analytics’teki bu rapor bu tür hedeflemeler yapabilmenizi mümkün kılıyor. Ancak ilk olarak “remarketing” ve reklam raporu özelliklerini aktif hale getirmelisiniz.

Coğrafi​


Yine, isminden de anlaşılacağı gibi bu rapor kullanıcıların coğrafi konumları ve kullandıkları dillerle ilgili veri sağlıyor.

Davranış​


Bu raporla, yeni kullanıcıların sitenize olan ilgisini çözümleyebilirsiniz. Sitenizi ilk kez ziyaret eden kişiler, içeriğinize ilgi göstermiş mi? Sitenizi tekrar ziyaret etmiş mi?
Rapora tıkladığınızda, alt kategorileri de görüntüleyebilirsiniz:
  • Yeniler – Geri Gelenler
  • Sıklık ve Yenilik
  • Etkileşim
  • Kullanıcı Kimliği Kapsamı

Teknoloji​


Bu alanda, kullanıcıların hangi teknolojilerden yararlandığını görürsünüz. Örneğin; hangi web tarayıcısını kullanıyorlar? İnternete girerken ne tür bir ağdan bağlanmışlar?... vb.

Mobil​


Sitenize giriş yapan kullanıcıların kullandıkları cihazları ise bu alandan inceliyorsunuz. Apple iPad, Samsung SM-G950 gibi oldukça detaylı cevaplarla karşılaşacaksınız.

Karşılaştırma​


“Karşılaştırma” raporunun en güzel yanı, farklı kullanıcı segmentleri (grupları) arasında karşılaştırma yapabiliyor olmanızdır.

Örneğin; mobil kullanıcıların siteden ayrılma oranlarını, satın alma gerçekleştirmiş olanlarla karşılaştırabilirsiniz. Ya da, organik trafiğinizdeki yeni kullanıcı oranını inceleyebilirsiniz.

Karşılaştırmalı Değerlendirme​


Bu alanda, bulunduğunuz endüstriye ait verilerle kendi verileriniz arasında karşılaştırma yapabiliyorsunuz!

Lokasyon, Cihazlar, Kanallar gibi alt kategorilerde verileri karşılaştırabilmeniz mümkün.

Kullanıcı Akışı​


Sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, siteye giriş yaptıktan sonra ne tür bir davranış sergiliyorlar? Kullanıcı davranışlarını analiz edebilmek için bu rapor oldukça değerlidir!

Örneğin; satın alma sürecinde, siteyi hangi noktada terk ediyorlar? Bunun gibi çok değerli eylemleri detaylı bir şekilde analiz edebilmeniz mümkün.

Edinme (Acquisition)​


“Edinme” raporu size şu tür veriler sunar: Kullanıcılar web sitenizi nasıl keşfetmişler? Sitenize giriş yaptıklarında ne tür eylemlerde bulunmuşlar? Örneğin; form doldurmak.
Google’ın yaptığı açıklamaya göre çok yakında “Edinme” raporlarına görsel aramalar raporu da eklenecek.
1608463252418.png

Edinme Sekmesi Görünümü
Şimdi de bu raporun alt başlıklarına bir göz atalım:

Tüm Trafik


Bu raporlar birlikte, sitenize en çok ziyaretçi gönderen diğer web sitelerini analiz edebilirsiniz. Rapora tıkladığınızda, aşağıdaki alt raporlarla karşılaşacaksınız:
  • Kanallar
  • Treemap
  • Kaynak / Aracı
  • Yönlendirmeler

İPUCU: Bu raporun en güzel yanlarından birisi de, organik trafiğinize bir TL değeri atfedebilmenize izin veriyor olmasıdır. Örneğin, bu değeri, organik olarak başarılı olduğunuz bir anahtar kelimenin Google Reklamlarındaki gider tutarıyla karşılaştırarak belirleyebilirsiniz.

Google Reklamları (Google Ads)​


Google’da reklam veriyorsanız, bu rapor sizin için hayati öneme sahip! İlk olarak “Google Reklamlar” ile “Google Analytics” hesaplarınızı birbirine bağlamanız gerekiyor. Böylece, aşağıdaki başlıklarla ilgili verilere ulaşacaksınız:
  • Kampanyalar
  • Anahtar Kelimeler
  • Arama Sorguları
  • Günün Saati
  • Son URL’ler

Search Console​


Sitenizin organik performansını analiz etmek istediğinizde bu rapor işinize çok yarayacak. “Google Search Console” ile “Google Analytics” bağlantısı gerçekleştirmeniz yeterli.

Sosyal​


Bu alanda, kullanıcıların sosyal medya hesaplarınızla ne tür bir etkileşimde bulunduğunu inceliyorsunuz. Aşağıdaki alt başlıklarda, detaylı raporlar elde edeceksiniz:
  • Genel Bakış
  • Ağ Yönlendirmeleri
  • Açılış Sayfaları
  • Dönüşümler
  • Eklentiler
  • Kullanıcı Akışı
Sosyal medya hesaplarınızın web sitenize ne tür katkılar (ve nasıl?) sağladığını görebilmek için harika bir rapordur!

Kampanyalar​


Ödemeli reklamlarınızın performansını bu alanda değerlendiriyorsunuz. Diğer kampanyalarla da karşılaştırma yapabilmeniz mümkün. Yine, aşağıdaki başlıklarda detaylı veriler size sunuluyor:
  • Tüm Kampanyalar
  • Ücretli Anahtar Kelimeler
  • Organik Anahtar Kelimeler
  • Organik Anahtar Kelimeler

Davranış (Bahavior)​


Davranış raporları, kullanıcıların web sitenizde gerçekleştirdiği aksiyonlara yönelik veriler sunar. Örnek: Site içi aramalar, görüntüledikleri içerikler, sayfaların yüklenme hızı vb.
Bu raporların en büyük faydası, site performansınızdaki zayıf noktalar hakkında sizi uyarmasıdır.
1608463414175.png

Davranış Sekmesi Görünümü
Yine hızlıca, alt raporları da ele alalım…

Davranış Akışı​


Site içeriği, şu konularda size oldukça ayrıntılı veriler gösterir: Kullanıcılar mobilde mi? Ürün satın almışlar mı? Sitenize organik trafikten mi ulaşmışlar?... vb.

Bu raporun en büyük faydası, içeriklerinizdeki başarılı alanları size gösteriyor olmasıdır!

Site Hızı​


Site içeriklerinin yüklenme hızı hakkında bilgi verir. Ayrıca, trafik kaynaklarını da ayrı ayrı inceleyebilirsiniz. Örneğin; mobil kullanıcılar için siteniz daha yavaş yükleniyor olabilir.

Site Arama​


Kullanıcıların, site içi aramalarda nasıl bir davranış gösterdiklerine dair veri sunar. Bu raporun sonuçlarını, etkili bir içerik optimizasyonu için değerlendirebilirsiniz.

Etkinlikler​


Google Analytics, etkinlikler terimini şu şekilde tanımlıyor: “Web sayfası ve ekran yüklemesinden bağımsız olarak izlenebilen kullanıcı etkileşimleri”

Örneğin, kullanıcı sitenizden bir PDF indirmiş olabilir ya da bir video izlemiş olabilir. Bunların hepsi birer etkinliktir. Yani, birer aksiyon olarak da düşünebilirsiniz (ya da etkileşim).

Raporun altında; En Popüler Etkinlikler, Sayfalar, Etkinlik Akışı gibi alt raporları da inceleyebilirsiniz.

Yayıncı​


Yayıncı raporu, sitenizin sonuç getirdiği noktalarla ilgili detaylı veriler sunuyor. Örneğin; izlenim veya tıklanma sayısı… vb. Bu raporu doğru bir şekilde kullanmak için “AdSense” veya “Ad Exchange” ile bağlantısını sağlamanız gerekiyor.

Denemeler​


“Denemeler” sekmesi, sitenizdeki değişiklikleri test edebileceğiniz bir yardımcı araç gibidir. Örneğin, web sitenizde yeni bir hoş geldiniz mesajı yayınladığınızı düşünelim. Eski mesajla yenisi arasında performans açısından bir değerlendirme yapabiliyorsunuz.

Dönüşümler (Conversions)​


Google Analytics’teki bu bölüm tamamen “tamamlanmış” aksiyonlarla ilgilidir. Yani, neleri başarıya, kâra vb. dönüştürdüğünüzle ilgilidir diyebiliriz.

Örneğin; E-mail listenize kaç kişi abone olmuş? Bu kullanıcılardan kaç tanesi sitenizden alışveriş yapmış?

Bu ve benzer sorular, işletmenizin sağlığını (gelir – gider) ve SEO’daki toplam başarınızı değerlendirmeniz açısından çok değerlidir!
Dönüşümler Sekmesi Görünümü

Hedefler​


Hedefler, daima gözünüzün önünde olmasını istediğiniz kullanıcı hareketleridir. Farklı hedefler yaratabilir ve kullanıcıları bu hedefler dahilinde değerlendirebilirsiniz.

Örneğin; kullanıcılar için yeni bir haber makalesi oluşturdunuz diyelim. Bu makaleyi okuyanlar sitenizden alışveriş yapmışlar mı? Bu, hedefli ve bağlantılı bir sorudur.

Bu tür raporları analiz edebilmek için ilk olarak hedefler oluşturmalısınız. Ardından, hedeflerin akışını URL de belirterek izleyebileceksiniz!

E-ticaret​


Bu dataya erişmek için ilk olarak sitenize e-ticaret kod ekleme işlemi yapmalısınız. Ardından, şu verileri rahatça takip edebileceksiniz:
  • Ürün
  • Satışlar
  • İşlemler (Alışveriş)

Çok Kanallı Huniler​


Web sitenizin, kullanıcılarla iletişiminde (tıklama, satın alma, kayıt vb.) birçok farklı kanal var. Bu yüzden, bazen gerçek anlamda işlerliği olan kanalları keşfetmek kafa karıştırıcı olabilir. Oysa bu raporda, kullanıcı etkileşiminin hangi noktalarda daha başarılı olduğunu kolaylıkla analiz edebilirsiniz.

Yine web sitenize bir e-ticaret izleme kodu girmeniz gerekecek. Ardından, aşağıdaki kalemlerde raporlara ulaşabileceksiniz:
  • Desteklenen Dönüşümler
  • En İyi Dönüşüm Yolları
  • Gecikme Süresi
  • Yol Uzunluğu

İlişkilendirme​


Dönüşüm bazen tek tıkla değil de farklı yollar izleyerek gerçekleşir. Örneğin; kullanıcı hemen satın alma yapmaz. Önce, gönderdiğiniz e-maili okur, sonra ilgili içeriği indirir ve okur. Sonra satın alır!
Bu tür, dönüşüm ilişkilerini izleyeceğiniz rapor burasıdır!
 

hasannakyuz

New member
Kullanıcı
Katılım
13 Haz 2019
Mesajlar
8
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
36
Konum
istanbul
Cinsiyet
Erkek
Harika bir yazı olmuş abi. Benim hesaplarım karışık olduğu için problem oluyor, yeni bir hesap açıp yapmak lazım :)
 

BaRoN

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
2 Haz 2019
Mesajlar
3,417
Tepkime puanı
6,365
Puanları
113
Yaş
48
Konum
istanbul
Cinsiyet
Erkek
@hasannakyuz, hasan aslında gogıl emıceye ayak uydurmak zor bazen :D
 

Tevfik

New member
Kullanıcı
Katılım
24 Ağu 2019
Mesajlar
21
Tepkime puanı
60
Puanları
0
Yaş
34
Konum
Kayseri
Cinsiyet
Erkek
Oldukça güzel bir yazı, analitik çok önemli. Google ise bu işte muhteşem, trafiğin nereden ve nasıl geldiğini görmek değil sadece her anlamda kullanılıyor :)
 
Üst
Alt