Geri bildirim optimizasyonu: SEO'ya ilk kullanıcı yaklaşımı

EUPHRAT

Mevsim.Org Doğru Adrestesiniz
Yönetici
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,197
Tepkime puanı
2,691
Puanları
113
Geri bildirim optimizasyonu, içeriğinizi geliştirmek için okuyucuların yorumlarını kullanma işlemidir. Kitleniz için daha iyi arama sonuçları oluştururken bu stratejinin SEO performansını nasıl iyileştirebileceğini görün.

(Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik) kâr amacı gütmeyen müşterimin 1.) ikimiz de zamandan tasarruf ettiğimiz ve 2.) arama ve sosyal medyada ezdiği yetkili makaleler oluşturmasına nasıl yardımcı olduğunu paylaştım . (Güncelleme: aynı müşterinin organik blog trafiği artık +% 776 Y / Y arttı).

Ama kazançlar burada bitmiyor. Kullanıcıların yayınlardaki yorumlarının yalnızca sayfa sıralamasına yardımcı olabilecek mükemmel ek içerik sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda içeriğin nasıl daha iyi optimize edileceğine dair şaşırtıcı bilgiler sunduğunu keşfettim.

Ben buna “Geri Bildirim Optimizasyonu” diyorum - alaka düzeyi ve kullanıcı amacı için bir içerik parçasını geliştirmek amacıyla okuyucuların yorumlarını kullanma süreci.

Bunu yapmak, en üstteki bir sorgunun tıklama oranını (TO) +% 96 P / P artırdı ve sıralama konumunda değişiklik olmadı. Intrigued? Şöyle çalışır:

Geri bildirim optimizasyon süreci

1. Makalenizin sonuna yorum yapmak için bir harekete geçirici mesaj (CTA) ekleyin. Net bir sonraki adım, sitenize daha fazla katılımı teşvik edebilir. Kullanıcılardan düşüncelerini ve fikirlerini parça üzerinde bırakmalarını isteyin.

İşte Yorum CTA bir örnek: “Biz sizden duymak istiyorum: En iyi fikirlerin bazıları nelerdir sen bu konu etrafında var? Aşağıya bir yorum bırakın! ”

2. Sosyal ve e-posta ile ilgili makaleyi tanıtın. Çapraz kanal tanıtımı, markanızla zaten ilgilenen kullanıcılardan çok sayıda yorum patlatabilir.

3. Hem makalenin hem de sosyal alandaki yorumları analiz edin. Parçanız birkaç yorum topladığında, bunları okuyun ve bulduğunuz şeyleri not edin. Birden çok kullanıcının paylaştığı fikirlere özellikle dikkat edin.

Ve unutmayın: İşletmenizin değerlerine ve bakış açısına sadık kalmak en iyisidir. Sadece duruşunuza katılmayan bir kullanıcı en alakalı geri bildirimi sağlayamayabilir. Tekil görüşler yerine tutarlı ve yararlı yanıtlara odaklanın.

4. Makaleyi okuyucuların fikirlerini içerecek şekilde güncelleyin . Bu, kullanıcıların paylaştığı alakalı ipuçları eklemek veya olumsuz geri bildirim alan içeriği güncellemek / kaldırmak anlamına gelebilir. Amaç, içeriğinizi kitlenizin gerçekte istediği şekilde düzenlemektir. Ardından, geliştirilmiş makalenizle ilgili geri bildirim almak için tekrar tanıtım yapabilirsiniz!

5. Devam eden içerik stratejinize Geri Bildirim Optimizasyonu ekleyin . Bir kerelik bir proje olmak yerine, her 3-6 ayda bir üst parçalardaki yorumları kontrol etmeyi düşünün. Kullanıcı geri bildirimlerini düzenli olarak dahil etmek, içeriğinizi güncel tutan yeni fikirler sağlayabilir (ki bu bir arama başarısı faktörüdür ).

Şimdi merak ediyor olabilirsiniz - aslında bu çabadan bir SEO fayda görecek miyim?

Sonuçlar
Bu tam süreci müvekkilimin listelerinden birinde test ettim. ~ 100 yorumları okudum ve hızlı bir şekilde bir desen fark ettim: önerilerin üçü bir avuç yorumcu için işareti kaçırdı.

Neyse ki, bu kullanıcıların birçoğu bu öğelerin ne ile değiştirileceği hakkında fikirler sundu. Liste öğelerini ve açıklamalarını kitlemizin daha yararlı olduğunu düşündüklerine hızlı bir şekilde döndürdük.

Not : Yorum analizi zaman alıcı gelebilir, ancak referans olarak, tüm yorumları taramak ve neyin değiştirilmesi gerektiğini anlamak 30 dakikadan az sürdü.

İçeriği güncelledikten ve daha hızlı dizine ekleme için Google Search Console'a gönderdikten sonra neredeyse anında sonuçlar gördük. En iyi performans gösteren özellikli pasajı TO arttı +% 96 sıralamada önemli bir değişiklik olmadan 27,8% 14,2 den%, P / P.

image1-4.png

Ayrıca , çoğu anahtar kelimede iyileştirmeler yaparak, sayfada +% 21'lik bir trafik artışı gördük .

Dikkate alınması ilginç: parçacığa (sıralama konumlarının kutsal kasesine) sahip olabilirsiniz, ancak insanlar gördüklerini sevmezlerse, devam edebilirler.

Parçacığın sahibi olmasanız bile, kullanıcı algısı sayfanızın performansını etkileyebilecek çeşitli faktörleri etkilemektedir: birkaçını belirtmek için geri bağlantılar, bekleme süresi ve yorum hissi.

Yorumlarınız mı kısa? Bu 3 ipucunu deneyin
1. Kendi sayfalarınızda çok fazla yorum veya sosyal katılım almazsanız, aynı anahtar kelimeler için rakiplerin makalelerine bakmayı deneyin. Sayfalarında kendi içeriğinizle alakalı olabilecek yorumları olabilir!

2. Aynı zamanda, makalenin konusu için geçerli olduğunu düşündüğünüz birkaç kişiye doğrudan (uygunsa) sormak hiç de acıtmaz. Birkaç fikir bile toplamak aklınıza gelmemiş olabilecek fikirleri açıklığa kavuşturabilir.

3. Son olarak, arama yapan kişilerin sizi daha ayrıntılı bir şekilde incelemeniz gereken konuları bulup bulmadığını görmek için makalenizin Google Search Console'daki sorgularına bakın.

Örneğin, SaaS müşterilerimizden birinin karantina başladığında “çevrimiçi” ve “konferans araması” anahtar kelimeleri için çekişmeye başlayan ekip toplantıları hakkında bir makalesi var. Dili sanal toplantılar için daha alakalı olacak şekilde güncelledik - yalnızca COVID-19 salgını sırasında değil, aynı zamanda çalışma dünyası gittikçe daha uzaktan değiştiği için de geçerli.

Son düşünceler
Trafik kazanımlarının ötesinde, bu sürecin amacı izleyicilerimizi dinlemek ve ihtiyaçlarına uygun mümkün olan en iyi içeriği yaratmaktır.

Umarım bu sonuçlar içerik oluşturucuları "arama motoru görüşü" ile birlikte kullanıcı algısına öncelik vermeye teşvik eder. Geri bildirim istemek ve faydalı önerilerde bulunmak, gerçekten fark yaratabilecek daha iyi arama sonuçları oluşturmanın bir yoludur. Sanırım hepimiz geride kalabiliriz.
 
Üst
Alt