Endüstriyel Malzemeleri İle Tarihi Heykelleri Yapan : Darius Helua

Absnthe

www.Mevsim.Org
Kullanıcı
Katılım
3 Ocak 2017
Mesajlar
1,891
Tepkime puanı
2,961
Puanları
0
Web sitesi
www.mevsim.org
Cinsiyet
Erkek
Darius Hulea, demirden, paslanmaz çelikten, bakırdan ve pirinç tellerden yapılan usta portreleriyle tanınan, Romanya’lı bir sanatçı. Sanatçı, heykellerini hayata geçirmek için çağdaş ve klasik sanatın unsurlarını başarıyla birleştiriyor. Darius, endüstriyel materyaller kullanarak onları, ünlü tarihi figürlerin tanınmış portrelerine dönüştürüyor. Romen sanatçıları, filozofları, şairleri ve diğer ünlü isimleri benzer şekilde betimleyerek heykellerini yaratıyor.

1. Ferdinand I
tel-heykeller-1.jpg

Büyüdüğü köyün folklorik el sanatlarından ilham alan Darius, sanatla ilgilenmeye bu ilhamla başladı. Sanatçının büyükannesi ve büyük büyükannesi geleneksel Romen geometrik kumaşlarını dokumuştur. Ayrıca,
Darius’un, tarımsal aletlerle çalışmasını sağlayan ve oduncu olan dedesi ona ilham verdi. Bu şekilde sanatçı, endüstriyel malzemelere ilişkin içgörü kazandı. Böylece, heykeltıraş etkilerini ve ilhamlarını, tüm unsurları birleştirebileceği heykeller haline getirdi.



2. Filozof İon Dezideriu Sîrbu
tel-heykeller-2.jpg

Darius’un sanat eseri, kullanılan malzemeler ve icraatın kendisi nedeniyle çağdaş kabul edilirken, heykelleri klasik çizim ilkelerine dayanmaktadır. Çalışmaları, yorumlanmayı bekleyen bir oda dolusu eskiz gibi görünüyor. Metal teller, kurşun kalem vuruşlarına çok benziyor ve sanatçı onları somut 3D formlara dönüştürüyor.

Sanat eleştirmeni ve küratör Oliv Mircea, Darius’un sanat eserinin “canlılıktan ve dürüstlükten kesinlikle yoksun olmadığını, heykeltraşın gözlem gücü ve sanatsal analizinin sonucu olan ifade, tarzda yer alan kesin ve iyi bilinen bir zerafete sahip olduğunu” söylüyor.

3. Kraliçe Marie
tel-heykeller-3.jpg

Geçmişi canlandırmak için demir, paslanmaz çelik, pirinç ve bakır teller kullanan Romen heykeltıraş Darius Hulea, çağdaş ve klasik sanatı ustalıkla harmanlıyor. Bu endüstriyel malzemeler, Hulea’ya üç boyutlu çizimleri yaparken, metalleri dikkat çekici portrelere dökme imkanı veriyor. Eserleri sayesinde tarihin büyük aydınları ve sanatçıları yeni anlamlar kazanıyorlar.

Hulea, gençliği sırasında köyünde bulunan folklorik el sanatlarına tanık olmasıyla ilk olarak heykele başlamıştır. Büyükannesi ve büyük büyükannesi, günümüzde hala kullanılan geleneksel geometrik kumaşları dokumuştur. Öte yandan büyükbabası, Hulea’ya endüstriyel malzemelerin gücü hakkında erken bilgiler veren tarımsal araçlarla çalışmıştı. Böylece Hulea ilgi alanlarını birleştirebileceğini fark etti ve resimden heykel sanatına geçiş yaptı.

4. Filozof Mircea Eliade
tel-heykeller-4.jpg

Modern Romen sanatçı, heykel parçalarının fotoğrafları paylaşırken altına şu notu düştü: “İnsanların geçmişe dayanıklı materyalleri ile yeni bir şekilde çizmekten başka bir şey yapmadığımı anlayacağını umuyorum. Bir sanatçı olarak mitolojik düşüncelerden, Rönesans çağı düşüncelerinden ve modern düşüncelerden üç boyutlu örnekler bularak, bizi tanımlayan ve bizi biz yapan geçmişi keşfedebilirim ve araştırabilirim.”



5. Heykeltraş Constantin Brancusi
tel-heykeller-5.jpg

Romen sanatçı, neredeyse sınırlaması olmayan bir malzeme olduğu için metalle çalışarak sanatsal özgürlüğü buluyor. Eğilebilir, yeniden şekillendirilebilir ve birçok yönden değiştirilebilir böylece Darius portrelerini istediği şekilde yaratmakta özgürdür. Darius konuyu şöyle açıklıyor: “Portre galerisi, resmedilen her bir insanın kahramanca varlığının metafiziksel boyutunu hiçbir şekilde açıklamıyor ya da anlatmıyor, bir varlığı açıklamıyor. Çünkü bir varlığın ortadan kaldırılması, bir şeyi azaltarak değil, onu bir şeyler koyarak gerçeğe dönüştürmesi anlamına geliyor. Bu eserlerin tüm görkemi, bünyesinde barındıran kişinin şanlı doğasından ileri geliyor.”

Metal tellerden gelen özgürlük
tel-heykeller-6.jpg

Metal malzemelerle çalışarak,
Halue sanatsal özgürlüğü bulur. İnce tellerle gölgeleme yaratabilir, daha kalın metal tellerle kalın konturlar üretebilir. Sınırlamaları olmayan bir materyal olarak, geçmişin bir bölümünü yeni bir izleyici kitlesine sunarken, aynı zamanda çizimlerini yapmakta da serbesttir.

 
Üst
Alt